مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن روزانه
مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن روزانه

مدیتیشن چهار شنبه سو خرداد

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَآتَاکُم مِّن کُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ وَإِن تَعُدُّواْ نِعْمَتَ اللّهِ لاَ تُحْصُوهَا إِنَّ الإِنسَانَ لَظَلُومٌ کَفَّارٌ ﴿۳۴﴾ ابراهیم 

 از هر چه از او خواستید به شما عطا کرد و اگر نعمت‏خدا را شماره کنید نمى‏توانید آن را به شمار درآورید قطعا انسان ستم‏پیشه ناسپاس است  

 

مدیتیشن حضور نعمت  

آرزوهای انسان ، آرزوهای محال است.زیرا هر چه که بخواهیم در حقیقت فورا آماده و حاضر است. مانند خداوند که هیچ آرزویی ندارد زیرا هر چه بخواهد بلافاصله آماده می شود و در بهشت هم اینگونه است که فاصله ای بین خواسته ی انسان و آنچه خواسته شده وجود ندارد. 

نعمت خداوند قابل شمارش نیست 

نعمت نفس کشیدن قابل شمارش نیست نعمت زندگی هم و نعمت همسر و فرزند ، زیرا هر نعمت بی نهایت تکرار می شود و در عین حال هر کدام غیر دیگری است مانند آب رودخانه که دائما نو می شود . انسان هم دائما در خلقت است . خداوند ما را زنده نکرده بلکه دائما زنده می کند و دائما هم می میراند .(یحیی و یمیت) 

انسان وقتی آرزوی چیزی دارد آن چیز قابل تکرار نیست و آن چیز حاضر است و بلافاصله هم از بین می رود و چیز دیگری جایگزین می شود که با چیز قبلی هر چند شباهت بسیار دارد اما تفاوت هم دارد .لذا محال است انسان حتی به یک هوس خود برسد و از طرف دیگر هر چه هوس کرده حاضر است و نه غایب !! و لذا انسان روشن بین آنچه را که می بیند می خواهد و آرزویی ندارد زیرا فردا نه او وجود دارد و نه آنچه می خواهد بلکه هر دو نو می شود . 

وَلَا تَقُولَنَّ لِشَیْءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذَلِکَ غَدًا ﴿۲۳﴾ کهف 

هیچگاه مگوی فردا آن کار را انجام خواهم داد . 

 

چرا؟؟؟؟ 

زیرا 1-فردا ما نیستیم و 2- کار را خدا انجام می دهد و3- کار فردا هم غیر از تصور کار امروز  است.  

 

یکی از موانع مدیتیشن هوس و آرزوهای شدید است و با این مدیتیشن می فهمیم که جوینده همان لحظه یابنده است. آنچه فردا می آید در حقیقت غیر از آرزوی ماست هر چند شباهت داشته باشد. 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد