مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن روزانه
مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن روزانه

مدیتیشن رهایی از استرس

استرس های زیاد ناشی از زندگی ماشینی امروزه باعث بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات روانی شده است. این موضوع باعث شده تکنیک های مختلف آرام بخشی طرفدار زیادی پیدا کند. یکی از این تکنیک ها مدیتیشن است. استفاده از مدیتیشن برای درمان چیز جدیدی نیست .علم و هنر مدیتیشن از هزاران سال پیش به این طرف توسط عرفا تمرین شده است. امروزه نیز مدیتیشن یکی از درمان های پیشرفته بشمار می رود که می تواند بطور وسیعی تحت عنوان «طب فکری بدنی» طبقه بندی شود مدیتیشن یا مراقبه، موثرترین تکنیک جهت دستیابی به آرامش عمیق، رهایی از استرس، ایجاد سلامت، افزایش خلاقیت و ذکاوت و دستیابی به شادابی و رضایت درونی است. این تکنیک، روشی ساده، طبیعی و بدون نیاز به تلاش زیاد است که 5 میلیون نفر از مردم جهان از آن استفاده می کنند. ذهن همواره پر است از هیاهوی افکار در حال گذر، آرزوها، خاطره ها، هیجان ها و همگی در حال عبور هستند، به عبارت دیگر در حالت عادی آگاهی ذهن مملو از افکار مختلف است، درست مانند آینه ای که با غبار پوشیده شده باشد.

 مدیتیشن از بی ذهنی است

 مدیتیشن باعث می شود که ذهن بتدریج، سطوح لطیف تری از تفکر را تجربه کند تا این که به سطح ماورایی رسیده و در تماس مستقیم با سرچشمه تفکر قرار گیرد. در حین انجام این تکنیک الگوی امواج مغزی در حالت آلفا قرار می گیرد که در آن سطح نیروهای شفابخش فعال می شود.  بسیاری از پزشکان، مدیتیشن را به عنوان یک روش درمانی جهت پایین آوردن فشار خون و تنفس بهتر مبتلایان به آسم و آرامش بیشتر در اضطراب های روزانه توصیه می کنند. در بعضی موارد مدیتیشن به منظور یک روش درمانی مکمل در کنار سایر درمان ها به بیمار توصیه می شود.

    http://ravanpajooh.blogfa.com/post/

مدیتیشن و ترک اعتیاد     مدیتیشن به طور خود به خود باعث می شود که افراد از کافئین، توتون، تنباکو، الکل و داروهای تجویزی و غیرتجویزی کمتری استفاده کنند. در مجموع پزشکان، موفقیت اندکی در برنامه های ترک اعتیاد به دخانیات به دست می آورند که بالاترین میزان آن در دراز مدت حدود 20 درصد بوده است، در حالی که ثابت شده که تاثیر مدیتیشن برای ترک اعتیاد تقریبا دو برابر میزان یاد شده است.
    
    مدیتیشن و بیماری های قلبی
    اثر مدیتیشن بر استرس و تبعات آن بویژه بیماری های قلب و عروق و فشار خون بالاطی تحقیقات گسترده ای، مورد بررسی قرار گرفته است. هنگامی که تحت استرس هستید، فشار خون شما افزایش یافته و احساس گرما می کنید، همچنین وجود استرس ممکن است باعث شود که کمتر ورزش کرده و بیشتر سیگار بکشید. استرس های پیاپی، بدن را به طور مداوم در معرض سطوح بالای هورمون هایی قرار می دهند که با افزایش احتمال لخته شدن خون، می تواند باعث افزایش خطر بروز حمله قلبی شود. ثابت شده است انجام تمرین منظم مدیتیشن، بهترین روش کاهش استرس بوده و باعث بهبود سلامت عمومی و بیماری های قلبی می شود.
    
    مدیتیشن و اعتماد به نفس
    طبق یک مطالعه، افرادی که به تمرین مدیتیشن می پرداختند، یک ماه پس از شروع تمرین تصور بهتری از خود را نسبت به پیش از انجام آن تجربه می کردند. این نتایج موید این فرضیه اند که تمرین منظم مدیتیشن، عدم تعادل در عملکرد فیزیولوژیکی و روانی را از بین برده و فرد را قادر می سازد به شیوه ای فکر و عمل کند که به عقایدش نزدیک تر است؛ به زبان ساده تر اعتماد به نفس او را تقویت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد