مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن روزانه
مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن روزانه

مدیتیشن قرآنی

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا (مزمل۴) 

قرآن را شمرده شمرده و با تامل بخوان 

 

وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُواْ لَهُ وَأَنصِتُواْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ (اعراف۲۰۴) 

هنگامی که قرآن خوانده شود گوش فرا دهید و خاموش باشید تا مشمول رحمت خدا شوید. 

 

 

این دو آیه به ما می فهماند که در اسلام هم مدیتیشن هست و آنهم از نوع متعالی (TM) مدیتیشن همراه ذکر و بالاترین ذکر کلام خداست . 

 هدف از مدیتیشن رسیدن به آرامش فکری است .کسی که فکر می کند و قرآن می خواند و یا قرآن می شنود و هم زمان فکر می کند نمی تواند به عمق آیات برسد و وقتی قرآن می خواند ترتیل نیست و وقتی هم می شنود در حقیقت کر است و دل او ناشنواست زیرا در درون با خودش حرف می زند و در حقیقت حرف خود را می شنود و نه حرف خدا. 

 

در این مدیتیشن روزانه دقایقی آیات قرآن را تلاوت می کنیم اما قبل از آن سعی می کنیم به سکوت درونی برسیم و واقعا قرآن تلاوت شود و واقعا به قرآن گوش فرا دهیم و افکار حجاب و پرده و دیوار نشوند و چنین تلاوتی شاید در دل شب بیشتر ممکن شود. 

مدیتیشن نور طلایی

این مدیتیشن برای انتقال انرژی های جمع شده در مراکز جنسی بدن  به مراکز بالاتر معرفی شده است. در این مدیتیشتن از تصویر سازی برای تجربه واقعیت استفاده شده است. برای نتیجه گیری بهتر این مدیتیشن را دوبار در روز ، صبح زود و شب زمان رفت به رختخواب انجام دهید. در این دو زمان آگاهی درونی شما در حال انتقال به مراتب بالاتر (لایه های ظریف تر ) می باشد. به همین علت نفوذ با این لایه ها آسان تر می باشد. بخش اول این مدیتیشن را باید صبح زود انجام دهید.مرحل اول:. درون تخت خود بخوابید و زمانی که شروع به کشیدن نفس به درون خود (دم) نمودید، نور عظیمی را تصور نمایید که از سر شما وارد شده و به داخل بدن می رود مانند خورشید در حال طلوع آرام آرام به سر شما نزدیک شده و داخل آن می گردد. تصور کنید که سر شما محفظه ای تو خالی است و این نور طلایی تمام بخش های آن را پر نموده است . این نور همچنان که دائما در حال ورود به سر شما می باشد، از سر به بخش های دیگر وارد شده و همه جای بدنتان را پر از نور طلایی می نماید تصور نمایید که این نور تا انگشتان پای شنا نیز پیش رفته و از آنجا خارج می شود .این نور با حرکت خود از سر به سمت پا تمام بدن شما را پاک نموده و قدرت خلاقیت شما را افزایش می دهد. این انرژی انرژی مذکر می باشد.
مرحله دوم: تصور نمایید که یک رودخانه تاریک و سیاه بسیار آرام با بازدم وارد کف پای شما شده و در بدن حرکت کرده و به سر می رسد. و از آن خارج می شود. این انرژی ، انرژی مونث است و برای شما آرامش و پذیرا بودن را به همراه می آورد.
این مدیتیشن را بسیار آرام انجام داده، تنفس ها را عمیق انجام دهید، هرچه تنفس ها آرام تر باشد قدرت تصور شما عمیقتر است. فراموش نکنید که با دم خورشید را وارد بدن خود نموده و با بازدم رود تاریک را . مدت این مدیتیشن حدودا 20 دقیقه بوده و مراقب باشید که هنگام انجام آن به خواب نروید.
برای انجام مدیتیشن هنگام شب داخل تخت خوابیده، و برای چند دقیقه ریلکس باشید زمانی که حس کردید بین مرز خواب و بیداری هستید این فرایند مدیتیشن را دوباره انجام دهید. این بهترین موقع برای انجام این مدیتیشن می باشد چون اثرات آن در ضمیر ناخود آگاه شما باقی مانده و پس از خواب نیز به کار خود ادامه می دهد.
موفق باشید. 

منبع: http://meditation1.blogfa.com/post-1.aspx

مدیتیشن وجود معنوی

بسم الله الرحمن الرحیم 

 

کل شی هالک الا وجهه 

 

هر موجودی یک صورت مادی دارد و یک صورت معنوی . صورت مادی نسبت به وجه معنوی گویی اصلا وجود ندارد و لذا خداوند می فرماید بودی ندارد و نابود است . یک نمودی است توخالی. 

 

لذا اگر انسان به وادی معنویت پا بگذارد وجود مادی او و دیگر موجودات محومی شود . 

در این مدیتیشن روی این حقیقت عرفانی تمرکز می کنیم. 

مدیتیشن نور

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

الله نور السموات و الارض 

همه چیز نور است  و نور تنها نور مادی نیست بلکه هر نوری است و قرآن هم که کلام است نور معرفی شده ایمان هم نور است و پیامبر هم چراغ و نور است و...... 

 مدیتیشن نور یعنی توجه بر این واقعیت که جهان مادی وجود ندارد بلکه تنها نور است و نور خدا ثابت است اما نور مادی که فوتون است باز یک توهم است  

نیست دید رنگ بی‌نور برون همچنین رنگ خیال اندرون
این برون از آفتاب و از سها واندرون از عکس انوار علا
نور نور چشم خود نور دلست نور چشم از نور دلها حاصلست
باز نور نور دل نور خداست کو ز نور عقل و حس پاک و جداست
 

 

نور خیال 

 

خیال هم نور دارد در حقیقت امواج رنگ ندارند بلکه این رنگ خیال است و همه چیز تو در تو است و در حقیقت یک چیز است که همه چیز دارد . 

مدیتیشن حال

بسم الله الرحمن الرحیم  

والعصر -ان الانسان لفی خسر - الا الذین امنوا و عملوالصالحات

 

در دیدگاه مادی سه زمان گذشته ،حال و آینده وجود دارد اما در دیدگاه توحیدی همه چیز یک است و فقط یک زمان وجود دارد و آن زمان حال است .محال است کسی به گذشته برگردد زیرا گذشته ای وجود ندارد و محال است به آینده برود زیرا آینده ای وجود ندارد . هر چه هست حال است و فکر می کنیم به گذشته می رویم در حالیکه تصور گذشته ، چیز ی نو است و با گذشته تفاوت دارد و همچنین تصور آینده چیزی غیر از آینده است . 

عمر مادی مانند یخ در حال ذوب شدن است و مانند سراب محو می شود آنچه می ماند عمر جاودانی در زمان حال است .