مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن روزانه
مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن عرفانی

مدیتیشن روزانه

آزاد کردن گرفتگی های گلو و معده

آزاد کردن گرفتگی های گلو و معده 

 

این مراقبه کمک بزرگی برای خارج کردن گرفتگی های گلو و معده است. این مراقبه خصوصاً در مواقعی که به مشکلات مختلف زندگی گرفتار شده اید خیلی مفید است.زمان:هروقت در معده و گلو احساس گرفتگی دارید
مدت:سه تا چهار هفته
دستور

برای گلو: وقتی در گلوی خود احساس گرفتگی و چوب شدن دارید شروع کنید به درآوردن صداهای مختلف و بی معنی مثل زمزمه. هرنوع صدایی جواب می دهد. صدایی مثل " آهاهاهاها............."
حتی اگر می توانید شعر یا آواز بخوانید بلافاصله شروع کنید. دقت کنید تا صدا کاملاً از گلویتان بیرون بیاید.
برای معده:چشمان خود را ببندید. دستهای خود را روی محلی که احساس درد و گرفتگی می کنید قرار دهید. بعد دستهای خود را به سوی بالا حرکت دهید و حس کنید همراه این حرکت تمام گرفتگی و دردی که در ناحیه معده جمع شده است را به سوی بالا حرکت می دهید و به گلو می رسانید. اگر لازم است با احساس ناخوشایندی که در معده جمع شده حرف بزنید و به او بگویید: " بیا بالا" . با این کار انرژی جمع شده در معده را به سوی بالا بکشید.
بعد از رسیدن احساسات به ناحیه گلو دستور اولی را که برای خالی کردن احساسات گلو گفته شد انجام دهید تا احساس جمع شده در معده به فرم صدا از گلو خارج شود.
تکرار روزانه دستور به مدت سه تا چهار هفته اثر خیلی خوبی در برطرف کردن درد و ناراحتی از این دوقسمت بدن دارد.

دنده خلاص  

شخصی پرسید: برای من کار کردن و انجام مراقبه در یک روز تا حد زیادی سخت است. انگار بهتر است برای مدتی به سختی کار کنم و بعد به مراقبه بنشینم.
پاسخ: دلیل این امر کارکرد بخشهای مختلف مغز در زمانهای مختلف است. مثلاً به حل یک مسئله ریاضی مشغول می شوید. یک بخش مغز به حل مسئله می پردازد و بخش های دیگر استراحت می کنند. بعد از مدتی دلتان می خواهد شعر بخوانید. آنوقت قسمت دیگری از مغز به کار می افتد. معمولاً هرکدام از قسمتهای مغز چیزی حدود چهل دقیقه کار می کنند و بعد نیاز دارند تا نوع عملکردشان عوض شود. عوض کردن نوع کار بعد از مدتی که مغز با آن نیاز دارد خوب است. به عبارت دیگر این کار مثل عوض کردن دنده ماشین است که به یک دنده خلاص نیاز دارید تا بتوانید از یک قسمت به قسمت دیگر بروید. در استفاده از دنده خلاص آنچه مهم است سرعت و روان بودن است. در اینجا روشی برای سرعت دادن به این کار ارائه می شود..


زمان: هروقت کاری را انجام می دهید و یکباره حس می کنید لازم است تا کارتان را عوض کنید. مثلاً مشغول مراقبه هستید و ناگهان به سرتان می زند تا کار دیگری انجام بدهید.

دستور:برای پنج دقیقه نفسهای عمیق بکشید. اما در این نفس کشیدن فقط به خالی کردن نفس فکر کنید. بگذارید بدن عمل دم را خودش انجام بدهد. فقط به خالی کردن فکر کنید. فکر کنید با عمل خالی کردن نفس هرآنچه را که در ذهنتان قرار دارد بیرون میریزید. این کار را برای پنج دقیقه انجام دهید و بعد به کاری که دوست دارید مشغول شوید.

این تنفس پنج دقیقه ای دنده خلاص شماست. یک راننده هر قدر هم ماهر باشد برای راه بردن ماشین باید از یک دنده به دنده دیگر برود و برای این کار برای یک لحظه هم که شده باید از نقطه خلاصی دنده عبور کند تا بتواند به نقطه بعدی برسد. فقط، راننده ماهر با سرعت و به نرمی از نقطه خلاص رد می شود. با انجام این تمرین مشاهده می کنید که به تدریج سرعت عبورتان از نقطه خلاص کمتر می شود و هنگامی که به سراغ کار بعدی رفتید آن را با حضور بیشتری انجام می دهید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد